دوره جامع ساخت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی

دوره جامع ساخت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی

کسب توانایی ها

  • اصول و مبانی پویانمایی
  • کار با نرم افزارهای انیمیشن سازی
  • ساخت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی

بازار کار

  • تولید محتوای تبلیغاتی و الکترونیکی
  • ساخت وله های تصویری و رسانه ای
  • ساخت انیمیشن و موشن گرافیک

  • تاریخ شروع : 1403/06/15
  • تاریخ پایان : 1406/08/07

روز های تشکیل کلاس ها

روز از ساعت تا ساعت
پنجشنبه09:0013:00
جمعه09:0013:00

توضیحات دوره

سرفصل ها

  • اصول پویا نمایی:
  • تاریخچه و سبک شناسی انیمیشن
  • آشنایی با تکنیکهای طراحی و ساخت انیمیشن (paper animation-cout out-stop motion-pixelation)
  • آشنایی با نرم افزارهای (2d(tvpaint- برای طراحی انیمیشن و طراحی فضا
  • طراحی شخصیت و اصول شخصیت پردازی بصورت کارگاهی
  • نمایش انیمیشن
  • آشنایی با اصول جان بخشی یا Animate - اصول دوازده گانه انیمیشن
  • ایده پردازی و فیلم نامه نویسی
  • پبش تولید و انتخاب کانسپت و طراحی استوری بورد و استوری ریل
  • اندازه و نما و آشنایی با دوربین و نور پردازی

  • مختصری بر فتوشاپ پیش نیاز انیمیشن سازی:
  • آشنایی با محیط برنامه
  • معرفی فرمتهای تصویری و کاربرد آن
  • آشنایی با مفهوم انتخاب آشنایی با لایه بندی در فتوشاپ
  • آشنایی با ابزارهای انتخاب پیشرفته کاربا Transform
  • کار با ابزار قلم و تنظمات آن
  • کار با ابزارهای متن کار با MASK

  • After Effects (افترافکت):
  • آشنایی با محیط کاربری ذخیر ه سازی پروژه،
  • استفاده از افکت ها ورود و خروج فیلم وعکس وصدا و ... استفاده از روش تخته سنجاق
  • تولید انیمیشن کات اوت
  • آشنایی با ساخت ریل جهت پیش تولید تیزرهای تبلیغاتی
  • ساخت موشن گرافیک Motion graphic
  • تولید فیلم با استفاده از فریم عکس آشنایی با پنجرهآشنایی با لایه ها و قرار گیری افکت ها در داخل هم مرتب سازی موضوعات و پروژه نورپردازی
  • کار با فریم های کلیدی تدوین در افتر افکت، شرح پنجره لایهایجاد انیمیشن حرکت توپ
  • آشنایی با افکتهای تغییر دهنده، کار با افکتهای تصحیح فریم کار با افکتهای جلوه های طبیعت، کار با افکتهای ذرات particle
  • ساخت افکت انفجار، ساخت افکت حرکت سیارات، کار با افکتهای تصحیح رنگ، کار با ماسک ها، کروماکی و حذف صحنه های دلخواه
  • آشنایی با ساخت استوری برد کار با دوربین - track matt
  • کار با Nullobject، کار با Parent، آشنایی با افکتهای صدا، سینک صدا و تصویر
  • انیمیشن نوشته ها، نورپردازی پیشرفته، ایجاد سایه، حرکت موضوعات با ریتم صدا
  • دوربین گذاری و حرکت سه بعدی، ساخت حرکت پروانه، باز شدن گل و بوته
  • سینک حرکت موضوعات با صحنه Trackmotion، کار با خروجی و تنظیمات آن
  • آشنایی و استفاده با اجرای پلاگین های Element 3D- Mash -Trapcode Magic Bullet - Red giant
  • کار باافکتهای آماده کامپوزیتوربرای کلیپهای ویدیویی و ووله های تلویزیونی

  • Z_brush :

  • آموزش طراحی با براشهای حکاکی برای طراحی جمجمه و چهره
  • آموزش استفاده از لایه های نرم افزار زیبراش
  • نحوه استفاده از آلفا و بافتهایی که در نرم افزار زیبراش طراحی میکنیم
  • شناخت آناتومی بدن وقرار گیری عضلات ...
  • وارد کردن آبجکتها به نرم افزارهای دیگر سه بعدی
  • نحوه فرم دهی به اجسام و تغییر آنهاایجاد سطوح سخت و نرم
  • طراحی جواهرات و خراتی روی چوب با براشهای متعدد
  • تبدیل اجسام یا کاراکترهای high polyبه low poly با استفاده از ریتوپولوژی آموزش
  • z sphere و طراحی اشکال مختلف و طراحی کاراکتر
  • گرفتن uv map با امکانات ساده و صرف زمان کوتاه
  • آموزش زیبراش با گرایش بازی یا انیمیشن
  • paint کردن بافت و تکسچر بر روی کاراکتر و موضوعات که در خود نرم افزار زیبراش طراحی شده است یا وارد کردن موضوعات از دیگر نرم افزارها و رنگ آمیزی آنها
  • رندر ونورپردازی و قرار دادن جنسیت و متریال بر روی اجسام
  • معرفی کار در قالب یک ویدیو بعنوان رزومه نمونه کار...

  • Real Flow:
  • شناخت فضا و کار با کنترلر ها
  • ایجاد rigid body , passive ,soft اجسام نرم و سخت
  • ریزش مایعات در ظرف
  • شبیه سازی سیل و رودخانه
  • Export to maya to mentalray

  • Maya1:
  • اصول مدلسازي 3D
  • تنظيمات محيط کار
  • طراحی اشیاء ساده واصول طراحی 3بعدی در 4پنجره کاری
  • طراحی کاراکتر هر یک از هنرجویان بر طبق داستان انتخابی
  • طراحی کاراکتر 3دی از روی رفرنس ها یا طراحی های خود هنرجویان با ابزارهای
  • Nurbs ,polygon,Sub div
  • sculpt geometry
  • مدلسازی با Toolkit Maya
  • کار با پنجره متريال و نسبت دادن به کاراکتر وایجاد بافتهای نرم و برجسته
  • ایجاد متریالهای شيشه و چوب و فلز در مايا، ساخت متريالهاي کاراکتر
  • طراحی محيطی که داستان در آن رخ میدهد
  • کار با ابزار paint effect و ایجاد چمن و درخت و باران و زیر دریا و تمام موضوعات طبیعی جهت طراحی محیط های خارجی
  • اصول کار باUV و پنجره هاي تنظيم، طراحی و ساخت مدل چشم با تکسچر و نود های Hypershade
  • مدلسازی high poly low poly
  • انتقال UV به نرم افزار فتوشاپ و ایجاد بافت برای محیط و کاراکتر
  • ایجادbump map , normal map, Displace map
  • آماده سازی کاراکتر جهت انیمیت و ریگ کاراکتر

  • Maya 2:
  • rig animate
  • ریگ انیمیت
  • تنظيماتtime slider، تمرین بر روی حرکت توپ (سبک-سنگین-نرم)
  • استفاده از Set driven key
  • joint ، ايجاد مفصل براي کاراکتر، کار با پنجرهSkeleton
  • ایجاد ik fk
  • قرار دادن کنترلرهای حرفه ای بر روی کاراکتربوسیله constrain
  • ایجاد قابلیت حرکتی برای کاراکتر (ریگ پا و دست و صورت)میتوانید بدن کاراکتر را حرکت بدید
  • ايجاد حرکت راه رفتن دویدن صحبت کردن بر روي کاراکتر
  • دايناميک، ايجاد حرکت مو و لباس
  • ايجاد جسم نرم ، ايجاد پارچه
  • شبيه سازي دریا و زیر دریا
  • شبيه سازي برف
  • شبیه سازی شکستن و خورد شده دیوار یا زمین
  • تکرار و انبوه سازی کاراکترها بوسیله instance کردن particle

  • Maya 3:
  • خروجي و تنظيمات نهايي انيميشن
  • انواع نور و کاربرد آنها ، نورپردازي ، ايجاد نور بر روي صحنه ، ايجاد سايه ها
  • آشنايي با دوربين ها و استفاده از DOF
  • آشنايي با نورپردازي غيرمستقيم، causticsandillumination
  • Final gather
  • آشنايي بانور پردازي محيطيmental ray
  • آشنايي با رندر لايه اي، پروژه عملي
  • Render pass
  • سایز رندر و فرمتهای خروجی

مشخصات دوره