مقدمه ای بر پایتون | - توضیح در مورد زبان برنامه نویسی پایتون سال و کشور انتشار آن
- نحوه ورژن دهی یک نرم افزار
- حوزه های مورد استفاده در پایتون
|
نصب پایتون | - نشان دادن نحوه دانلود پایتون
- توضیح در مورد تفاوت در نسخه های مختلف
- توضیح در مورد لزوم استفاده از IDE و معرفی IDLE
- نشان دادن محیط IDLE
|
متغیر ها | - نشان دادن درخت برنامه نویسی
- معرفی DataType های اولیه در پایتون
- نشان دادن انواع عملیات ریاضی بر روی دیتا تایپهای فوق به صورت مختصر
- معرفی ابزار Type و نحوه کار کردن با آن
- تبدیل دیتا تایپ ها به هم (Type Cast)
- تعریف متغیر
- سه قانون اساسی در تعریف متغیر
- کار کردن با ابزار print
- کار کردن با ابزار input
- توضیح مختصر در مورد فلوچارت
- معرفی دیتا تایپ لیست
|
اپراتور ها | - بیان مفهوم عملوند و عملگر
- معرفی اپراتورهای ریاضی
- معرفی اپراتورهای رابطه ای (شرطی)
- معرفی اپراتورهای منطقی
- معرفی اپراتورهای بیتی
- معرفی اپراتورهای انتساب
- معرفی اپراتورهای شناسایی
- معرفی اپراتورهای عضویت
- بیان ترتیب عملگرها
|
عبارت های شرطی | - توضیح لزوم استفاده از ساختارهای شرطی با فلوچارت
- معرفی ساختار if
- معرفی ساختار if – else
- معرفی ساختار if – elif
- معرفی ساختار match-case
|
حلقه ها | - بیان لزوم استفاده از حلقه ها با فلوچارت
- معرفی ساختار while
- معرفی ساختار for
- بررسی تفاوت for با while
- معرفی range
- معرفی ساختار حلقه های تو در تو
- دستورات کنترلی در حلقه ها
- دستور continue
- دستور break
- استفاده از else برای حلقه ها
|
لیست (پیشرفته) | - اپراتور های مرسوم در لیست
- بیان مفهوم mutable در لیست
- برش در لیست (List Slicing)
- معرفی متدهای گوناگون در لیست
- نحوه پیمایش در لیست
|
رشته (پیشرفته) | - اپراتورهای مرسوم در رشته
- بیان مفهوم immutable در رشته
- برش در رشته
- بیان مفهوم encoding در رشته
- بیان شکل های escape sequence در رشته
- معرفی متدهای گوناگون در رشته
- معرفی zip و enumerate
- معرفی ساختارهای formatting در رشته
|
توابع | - توضیح در مورد ساختار یک تابع
- بیان مفهوم حوزه متغیرها در توابع (NameSpace)
- بیان مفهوم Scope
- توابع بازگشتی
- آرگومان ها در توابع
- آرگومان های پیش فرض
- فراخوانی آرگومان با keyword
- آرگومان های نامحدود
- توابع لامبدا
- معرفی map
- معرفی filter
- معرفی reduce
- مدیریت خطاها (Exception Handler)
- تولید سیگنال خطا (Raise Exception)
|
تاپل | - تفاوت بین تاپل و لیست
- نحوه تعریف یک تاپل
- اپراتورهای مرسوم در تاپل
- مفهوم type cast در تاپل
- برش در تاپل
- معرفی متدهای گوناگون در تاپل
- کاربرد تاپل
|
دیکشنری | - نحوه تعریف دیکشنری
- اپراتورهای مرسوم در دیکشنری
- بیان مفهوم type cast در دیکشنری
- کار با آیتم های دیکشنری
- معرفی متدهای گوناگون در دیکشنری
- پیمایش بر روی دیکشنری
|
مجموعه | - نحوه تعریف مجموعه
- بیان مفهوم mutable در مجموعه
- بیان مفهوم type cast در مجموعه
- انجام عملیات مختلف بین مجموعه ای با عملگرها
- معرفی متدهای گوناگون در مجموعه
- معرفی متدهای گوناگون در مجموعه
- کاربرد مجموعه ها
|
ماژول modules | - ماژول ها در پایتون
- Local Module
- Standard Module
- 3rd party
- معرفی ابزار pip لزوم استفاده از آن
- معرفی ماژول Math
- معرفی ماژول Time
- معرفی ماژول Random
- معرفی ماژول Datetime
|
کار با فایل | - معرفی انواع روش های مسیر دهی
- باز کردن فایل های متنی با ابزار open
- معرفی انواع مدهای کار با فایل
- معرفی انواع انکودینگ ها
- بستن فایل به صورت عادی یا با بلوک with
- مفهوم curser در فایل
- معرفی انواع روش های خواندن فایل
- معرفی انواع روش های نوشتن در فایل
|
شی گرایی | - بیان مفهوم object و class
- بیان جزئیات یک کلاس
- Object variable
- Class variable
- Custom methods
- Built-in methods
- Class constructor
- Class destructor
- بیان مفهوم وراثت
- Single-level inheritance
- Multi-level inheritance
- Multiply inheritance
- Method Resolution Order
- بیان مفهوم چند ریختی
- Method overloading
- Method overriding
- Operator overloading
- بیان مفهوم Encapsulation
|