ورود / ثبت نام
خانه
مقالات
دوره جامع ساخت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
دوره جامع ساخت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
کسب توانایی ها
اصول و مبانی پویانمایی
کار با نرم افزارهای انیمیشن سازی
ساخت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی
بازار کار
تولید محتوای تبلیغاتی و الکترونیکی
ساخت وله های تصویری و رسانه ای
ساخت انیمیشن و موشن گرافیک
تاریخ شروع :
1403/09/21
تاریخ پایان :
1404/05/20
روز های تشکیل کلاس ها
روز
از ساعت
تا ساعت
چهارشنبه
17:00
21:00
شنبه
17:00
21:00
توضیحات دوره
سرفصل ها
اصول پویا نمایی:
تاریخچه و سبک شناسی انیمیشن
آشنایی با تکنیکهای طراحی و ساخت انیمیشن (paper animation-cout out-stop motion-pixelation)
آشنایی با نرم افزارهای (2d(tvpaint- برای طراحی انیمیشن و طراحی فضا
طراحی شخصیت و اصول شخصیت پردازی بصورت کارگاهی
نمایش انیمیشن
آشنایی با اصول جان بخشی یا Animate - اصول دوازده گانه انیمیشن
ایده پردازی و فیلم نامه نویسی
پبش تولید و انتخاب کانسپت و طراحی استوری بورد و استوری ریل
اندازه و نما و آشنایی با دوربین و نور پردازی
مختصری بر فتوشاپ پیش نیاز انیمیشن سازی:
آشنایی با محیط برنامه
معرفی فرمتهای تصویری و کاربرد آن
آشنایی با مفهوم انتخاب آشنایی با لایه بندی در فتوشاپ
آشنایی با ابزارهای انتخاب پیشرفته کاربا Transform
کار با ابزار قلم و تنظمات آن
کار با ابزارهای متن کار با MASK
After Effects (افترافکت):
آشنایی با محیط کاربری ذخیر ه سازی پروژه،
استفاده از افکت ها ورود و خروج فیلم وعکس وصدا و ... استفاده از روش تخته سنجاق
تولید انیمیشن کات اوت
آشنایی با ساخت ریل جهت پیش تولید تیزرهای تبلیغاتی
ساخت موشن گرافیک Motion graphic
تولید فیلم با استفاده از فریم عکس آشنایی با پنجرهآشنایی با لایه ها و قرار گیری افکت ها در داخل هم مرتب سازی موضوعات و پروژه نورپردازی
کار با فریم های کلیدی تدوین در افتر افکت، شرح پنجره لایهایجاد انیمیشن حرکت توپ
آشنایی با افکتهای تغییر دهنده، کار با افکتهای تصحیح فریم کار با افکتهای جلوه های طبیعت، کار با افکتهای ذرات particle
ساخت افکت انفجار، ساخت افکت حرکت سیارات، کار با افکتهای تصحیح رنگ، کار با ماسک ها، کروماکی و حذف صحنه های دلخواه
آشنایی با ساخت استوری برد کار با دوربین - track matt
کار با Nullobject، کار با Parent، آشنایی با افکتهای صدا، سینک صدا و تصویر
انیمیشن نوشته ها، نورپردازی پیشرفته، ایجاد سایه، حرکت موضوعات با ریتم صدا
دوربین گذاری و حرکت سه بعدی، ساخت حرکت پروانه، باز شدن گل و بوته
سینک حرکت موضوعات با صحنه Trackmotion، کار با خروجی و تنظیمات آن
آشنایی و استفاده با اجرای پلاگین های Element 3D- Mash -Trapcode Magic Bullet - Red giant
کار باافکتهای آماده کامپوزیتوربرای کلیپهای ویدیویی و ووله های تلویزیونی
Z_brush :
آموزش طراحی با براشهای حکاکی برای طراحی جمجمه و چهره
آموزش استفاده از لایه های نرم افزار زیبراش
نحوه استفاده از آلفا و بافتهایی که در نرم افزار زیبراش طراحی میکنیم
شناخت آناتومی بدن وقرار گیری عضلات ...
وارد کردن آبجکتها به نرم افزارهای دیگر سه بعدی
نحوه فرم دهی به اجسام و تغییر آنهاایجاد سطوح سخت و نرم
طراحی جواهرات و خراتی روی چوب با براشهای متعدد
تبدیل اجسام یا کاراکترهای high polyبه low poly با استفاده از ریتوپولوژی آموزش
z sphere و طراحی اشکال مختلف و طراحی کاراکتر
گرفتن uv map با امکانات ساده و صرف زمان کوتاه
آموزش زیبراش با گرایش بازی یا انیمیشن
paint کردن بافت و تکسچر بر روی کاراکتر و موضوعات که در خود نرم افزار زیبراش طراحی شده است یا وارد کردن موضوعات از دیگر نرم افزارها و رنگ آمیزی آنها
رندر ونورپردازی و قرار دادن جنسیت و متریال بر روی اجسام
معرفی کار در قالب یک ویدیو بعنوان رزومه نمونه کار...
Real Flow:
شناخت فضا و کار با کنترلر ها
ایجاد rigid body , passive ,soft اجسام نرم و سخت
ریزش مایعات در ظرف
شبیه سازی سیل و رودخانه
Export to maya to mentalray
Maya1:
اصول مدلسازي 3D
تنظيمات محيط کار
طراحی اشیاء ساده واصول طراحی 3بعدی در 4پنجره کاری
طراحی کاراکتر هر یک از هنرجویان بر طبق داستان انتخابی
طراحی کاراکتر 3دی از روی رفرنس ها یا طراحی های خود هنرجویان با ابزارهای
Nurbs ,polygon,Sub div
sculpt geometry
مدلسازی با Toolkit Maya
کار با پنجره متريال و نسبت دادن به کاراکتر وایجاد بافتهای نرم و برجسته
ایجاد متریالهای شيشه و چوب و فلز در مايا، ساخت متريالهاي کاراکتر
طراحی محيطی که داستان در آن رخ میدهد
کار با ابزار paint effect و ایجاد چمن و درخت و باران و زیر دریا و تمام موضوعات طبیعی جهت طراحی محیط های خارجی
اصول کار باUV و پنجره هاي تنظيم، طراحی و ساخت مدل چشم با تکسچر و نود های Hypershade
مدلسازی high poly low poly
انتقال UV به نرم افزار فتوشاپ و ایجاد بافت برای محیط و کاراکتر
ایجادbump map , normal map, Displace map
آماده سازی کاراکتر جهت انیمیت و ریگ کاراکتر
Maya 2:
rig animate
ریگ انیمیت
تنظيماتtime slider، تمرین بر روی حرکت توپ (سبک-سنگین-نرم)
استفاده از Set driven key
joint ، ايجاد مفصل براي کاراکتر، کار با پنجرهSkeleton
ایجاد ik fk
قرار دادن کنترلرهای حرفه ای بر روی کاراکتربوسیله constrain
ایجاد قابلیت حرکتی برای کاراکتر (ریگ پا و دست و صورت)میتوانید بدن کاراکتر را حرکت بدید
ايجاد حرکت راه رفتن دویدن صحبت کردن بر روي کاراکتر
دايناميک، ايجاد حرکت مو و لباس
ايجاد جسم نرم ، ايجاد پارچه
شبيه سازي دریا و زیر دریا
شبيه سازي برف
شبیه سازی شکستن و خورد شده دیوار یا زمین
تکرار و انبوه سازی کاراکترها بوسیله instance کردن particle
Maya 3:
خروجي و تنظيمات نهايي انيميشن
انواع نور و کاربرد آنها ، نورپردازي ، ايجاد نور بر روي صحنه ، ايجاد سايه ها
آشنايي با دوربين ها و استفاده از DOF
آشنايي با نورپردازي غيرمستقيم، causticsandillumination
Final gather
آشنايي بانور پردازي محيطيmental ray
آشنايي با رندر لايه اي، پروژه عملي
Render pass
سایز رندر و فرمتهای خروجی
مشخصات دوره